NUFFNANG

Yang Memfollow Kamek

Monday, March 12, 2012

PERCUTIAN YANG TAK BRAPA NAK BEST PART 1

uiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
Lama sungguh blog tak berupdate ye... 2 minggu ni.
Sebenarnya aku bercuti dan pegi holiday dengan family. Tambah pulak adik ipar aku kawen dengan Singaporean,tapi aku tak pegi even masa tu aku ada di Johor dengan family,makpak and adik bradik aku.Penatlah yop. Dengan perut ni,anak2 lagi,dan laki aku takde sebab dia pegi lambat sikit.Bos dia punya pasal lah ni tak approved cuti.Benci lah.

Tapi percutian kali ni memang amat2 tak best.Sebab tak best??Nantilah kot aku cerita,masa ni kurang sangat mood nak berblogging. Blogwalking punt ak buat. Huhuhuhuhuhuhu..Pembawakan budak kali  ni punyalah sengsara.Aduiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Aku cuti 2 minggu.Dari 29.02.2012 sampailah 07.03.2012.28.3.2012,mala tu aku fly ke Kuching 4 branak. Esoknya sebelah petang aku n family berangkat ke Johor. Mula ke Johor then berangkat balik ke KL. Makpak and adik bradik aku balik semula ke Johor,aku stay kat KL tunggu laki aku datang. Boringgggggggggggggggggggggggggg. Sebab tak banyak tempat aku jalan,tambah pulak dengan laki aku yang tak berapa nak berjalan sangat.Merempan je aku. Huh.


Aku stay kat rumah akak aku kat KL dari 3hb.Kitorang berangkat dari Johor Jumaat lepas abang aku balik keja.Itupun kena ke airport dulu sebab nak ambik adik bongsu aku yang last minute nak ngikut jugak. Anak bongsulah katakan.Mana boleh tinggal kan. Dahlah dari rumah abang aku ke airport tu 2 jam koooo....Tuhan je tahu brapa seksa nya aku kena duduk henjut-henjut dalam van sambil meriba si bunga. Memang takde bunyi.Perut dah rasa terpadat. Before ambik adik aku tu,mak dah pesan dah buat je bekal dari rumah senang bila-bila nak makan on the way ke KL tu. Sampai je ke airport,mak aiiiiiiiiiiiiiiiiii.Ipar aku,adik pompuan aku melantak.Lapar giler. Aku???takde maknanya..Dahlah si bunga asal aku cuti panjang je masa itulah dia nak sakit. Masa ni dia bagi pakej sekali kat aku demam,selsema,batuk,nak tumbuh gigi.Aduiiiiiiiiiiiiii.Dahlah sorang-sorang kan.Dengan bawa perut 7 bulan.Ko boleh bayangkanlah betapa sengsaranya aku.Mana nak bagi perhatian pada bunga,yang memang langsung tak nak kat orang lain, mana nak bagi perhatian pada si panglima yang tak pandai duduk diam. Iyelah,ini kali pertama aku bawa diorang holiday di tempat orang,naik belon apa semua. Memang menguji tahpa kesabaran sangat-sangat. Syukur jugaklah si bunga ni kalau tengah kena sakit pakej macam ni dia tak meracau malam-malam. Tido dia tak terganggu sangat. Cuma sebelah siang je meragam nak kena dukung,aku ni duduk je lah nak ngadap muka dia sepanjang hari. Lenguh bontot ni asyik duduk je,berdukung je. Masa kat airport ni lama gak lah tunggu adik aku kluar. Aku sampai-sampai je terus buat susu bunga,milo si panglima dan asyiklah menglap hingus si bunga. Dah tak tahan tengok dia melengas sangat dengan muka dah lesu semacam,aku beri mandi di kat airport tu. Kesian jugak tengok dia sejuk,tapi nak buat lagu man dik oiii.Bunga ni pelik sikit,aku rasa budak lain pun macam tu kot. Kalau berlengas tu,time tu ko tak bagi mandi lepas dia rehat jap,memang ko tengok dia meragam sebab tak selesa. So aku decide beri mandi,bawa dia lepak dengan kazem mazen dia...Hasilnya??Sepanjang malam on the way ke KL tu dia tido. Aman duniaku sekejap.

Panglima??Sedapa je tido dengan pak aji dia kat seat depan. Kesian gak tengok pak aji kena pegang dia sepanjang jalan. Nak buat macam mana ye. Crowded sangat van dengan barang-barang dan manusia.:-)
Kitorang sampai ke KL dalam pukol 2.35 pagi. Itupun mana ada tido. Datang-datang je aku dah sibuk dengan bunga lagi. Aku nak mandi pun susah sangat. Main sembunyi-sembunyi dengan dia ni. Kesian tengok yang lain kelaparan. Sampai-sampai je terus mengadap makanan.

Nanti aku sambung ye..:-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...